Voorwaarden (juridisch)
 
Privacy Policy


Privacy vinden wij bij MAPP heel belangrijk en daarom willen wij je hier op een heldere en transparante wijze over informeren. Jouw gegevens gebruiken we alleen als we daar een goede reden voor hebben. Als jij iets bestelt, hebben we logischerwijs je gegevens nodig om jouw bestelling thuis te kunnen bezorgen. Dit geldt voor bestellen, bezorging, retouren, garantie en contact met onze helpdesk.


Hiernaast willen we al onze klanten de meest optimale en persoonlijke service bieden met het gebruik van jouw gegevens. Denk hierbij aan het bezoeken van onze websites, reviews, social media, adviezen op maat en contact met onze helpdesk. Of je hebt ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief of het aanmaken van een account.


Met wie delen wij jouw gegevens?


We delen jouw gegevens alleen met andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Dit zijn dan: logistieke partners, leveranciers, reparateurs en betaalpartners. Onze logistieke partners krijgen van ons jouw naam, bezorgadres, telefoonnummer en als je een bezorginstructie hebt opgegeven dan krijgen ze die ook. Dat maakt het wel zo makkelijk om jouw bestelling goed en snel af te leveren.


Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid, zoals de Belastingdienst. Daar kunnen ook wij niet omheen. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben als we fraude of misbruik vermoeden. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.



Waar slaan wij jouw gegevens op?


Wij slaan jouw gegevens op in verschillende databases binnen de Europese unie. Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de Europese unie, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.


Hoe lang bewaren we jouw gegevens?


Jouw gegevens bewaren we alleen zolang dat noodzakelijk is. Daarna verwijderen we alles of gebruiken we de data anoniem, omdat we bepaalde gegevens nodig hebben voor interne rapportages en analyses. Bijvoorbeeld om te zien hoe vaak we een product verkocht hebben. Hieronder vind je de termijnen voordat we je gegevens verwijderen:


Een telefoongesprek kan worden opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. We bewaren dit 30 dagen.


De camerabeelden in onze winkel bewaren we maximaal 30 dagen. Als we iets zien wat echt niet door de beugel kan dan bewaren we de beelden langer. Of als we een andere wettelijke verplichting hebben om het langer te bewaren.


Als je een account aanmaakt en deze 7 jaar niet gebruikt dan verwijderen we deze. Hierna gebruiken de gegevens alleen anoniem voor interne rapportages en analyses.


Als je contact hebt met ons dan kan het zijn dat we aantekeningen over het klantcontact bewaren. Dit bewaren we zolang je klant bent. Zo hoef je niet iedere keer hetzelfde verhaal te vertellen en weten we waar het over gaat als je contact met ons opneemt.


Als je je voor onze nieuwsbrief opgeeft, dan bewaren we die toestemming 5 jaar. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Hierna gebruiken de gegevens alleen anoniem voor interne rapportages en analyses.


Voor de belasting moeten wij jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens gegevens gedurende 7 jaar bewaren. Hierna gebruiken de gegevens alleen anoniem voor interne rapportages en analyses.


Wat zijn jouw rechten?


Jouw gegevens zijn jouw gegevens! Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Of wil je je gegevens wijzigen of  verwijderen? Geen probleem. Laat het ons weten per post of e-mail. Ben je het niet eens met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken? Stel ons op de hoogte en we nemen iedere aanvraag heel serieus. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.


Uitschrijven voor de nieuwsbrief? Dat doe je simpel op onze sites of gebruik de link onderaan elke nieuwsbrief.


Heb je vragen of klachten?


Als je nog vragen hebt over de wijze waarop MAPP met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.


Wie is verantwoordelijk jouw persoonsgegevens?


Wij zijn MAPP en gevestigd in Rotterdam:

MAPP
Hongkongstraat 86-88
3047BS Rotterdam

Je mag ons schrijven naar het bovenstaande adres maar bellen of mailen mag natuurlijk ook:
Tel: 010-4620444
Email: verkoop@mapp.nl





Terug naar overzicht